Pécs, Király utca, 1910-es évek

Pécs, Király utca, 1910-es évek

 

A pécsi villamos közúti vasút

Pécs szab. kir. város közönsége személy- és áruszállításra berendezett felsővezetékes villamos közúti vasutat tervezett, melynek közigazgatási bejárását 1911. évi július hó 6-án tartották meg. A bejárás tárgyát képező hálózat két csoportra oszlik. Az azonnal megépítendő vonalak közé tartoznak a M. Kir. Államvasutak pécsi állomásától az Indóház utcán, Rákóczi úton és az Irgalmasok utcán át a Széchenyi térig, továbbá a Honvédhadapródiskola déli kapujától a szigeti országúton, Király utcán, Irányi Dániel téren és Zsolnay Vilmos utcán át a Zsolnay-gyártelepig vezető, végre az Irányi Dániel tértől a M. Kir. Államvasutak Pécs-budai külvárosi állomásáig, illetve forgalmi telepéig vezető vonalak. Később kerülnek majd megépítésre a Zsolnay-gyártelep déli főbejáratától a Zsolnay Vilmos utcán végig a Pécs-bátaszéki h. é. vasút Pécs-gyárvárosi állomásáig, valamint a szigeti országúton és Indóház utcán épülő vonalakat a Rákóczi úton át összekötő és a Rákóczi úton át az Irgalmasok utcától a Zsolnay Vilmos utcáig vezető összekötő vonalak. A közúti vasút engedélyezési tárgyalását folyó évi június hó 10-én tartották meg és a kereskedelmi miniszter az építési munkálatok foganatbavételére ideiglenes építési engedélyt adott.

Vasuti és Közlekedési Közlöny, 1912. december 29.

 

Külfödi sínek

Megírtuk, hogy a Ganz-gyár Pécsett villamosvasút-közlekedés létesítésére kapott megbízást. Az új villamosvasúti vonalat a jövő év közepén kellett volna üzembe helyezni, azonban a Ganz-gyár most arról értesítette a várost, hogy az üzembehelyezés késedelmet fog szenvedni, mert hazai vállalatoktól nem tud sínt kapni. Ennek következtében kénytelen a síneket külföldről beszerezni, ami természetesen nagyon késleltetni fogja az építési munkálatok befejezését.

Pesti Napló, 1912. december 28.

Arcanum Digitális Tudománytár

 

Manapság: